.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت مجتمع‌هاي آموزشي در مراكز استان‌ها

وزير آموزش و پرورش از ساخت مجتمع‌هاي آموزشي با عنوان «حيات طيبه» در مراكز استان‌هاي كشور خبر داد.

حميدرضا حاجي‌بابايي در جمع فرهنگيان اين شهرستان، آموزش و پرورش را يكي از واژه‌هاي تاريخي، الهي و معنوي در جامعه دانست و اظهار داشت: به همين دليل ما را معلم مي‌نامند و بنده شغل معلمي را بالاتر از وزارت و نمايندگي مي‌دانم.
وي با بيان اينكه فلسفه خلقت تمام انبيا به خاطر معلمي‌ بود، افزود: ائمه اطهار (ع) همه معلم بودند و حكومت اسلامي براي كار معلمي و تربيت انسان است.
وزير آموزش و پرورش هدف معلم را تربيت ناميد و تصريح كرد: تاكيد مقام معظم رهبري بر اين است كه شآن معلم را بالا ببرند و امروز در آموزش و پرورش كشور تحول بنيادي شكل گرفته است.
وي ادامه داد: امروز تحول بنيادي آموزش و پرورش مبتني بر اخلاق در اسلام، ديدگاه‌هاي رهبر معظم انقلاب، ديدگاه‌هاي شهيد مطهري و انديشه‌هاي اساتيد دانشگاه‌ها شكل مي‌گيرد.
حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: افتخار ما اين است كه پس 18 ماه تلاش، كتاب تعليم و تربيت رسمي آموزش و پرورش كشور را با همكاري حوزه علميه، شوراي انقلاب فرهنگي، شوراي آموزش و پرورش و 500 كارشناس در دست تهيه داريم كه داراي 30 مجموعه است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر نقشه نظام تحول بنيادي آموزش و پرورش تهيه شده است، افزود: ما در حال تصويب آن هستيم.
وزير آموزش و پرورش ايجاد دانشگاه ويژه فرهنگيان در هر استان را يكي از ويژگي‌هاي سند تحول بنيادي آموزش و پرورش خواند و گفت: از اين پس در اين دانشگاه برحسب نياز استان براي مناطق، معلم جذب آموش و پرورش مي‌شود.
وي اين نهاد را داراي جايگاهي بلورين خواند و تصريح كرد: بايد به طرفي حركت كنيم كه آموزش و پرورش جايگاه خود را پيدا كند.
حاجيِ‌بابايي اظهار داشت: در طرح تحول بنيادي ساخت 400 استخر شنا، 4 هزار سالن ورزشي در كل كشور مصوب شده به طوري كه در ساخت هر مدرسه يك كتابخانه، نمازخانه و سالن ورزشي لحاظ شده است.
وي افزود: در طرح تحول بنيادي در آموزش و پرورش به 60 هزار معلم ورزش، 60 هزار مشاور و 60 هزار مهندس فناوري اطلاعات نياز است.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه در آموزش و پرورش نوع استخدام و به‌كارگيري نيرو در آينده متفاوت است، خاطرنشان كرد: اين موضوع در قالب طرح تحول بنيادي آمده است.
وي همچنين از احداث مجتمع‌هاي آموزشي در مراكز استان‌هاي كشور خبر داد و اضافه كرد: اين مجتمع‌هاي آموزشي در مراكز تمام استان‌هاي كشور احداث مي‌شود.
حاجي‌بابايي اين مجتمع‌ها را داراي مهدكودك، پيش‌دبستاني، ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان با ساختمان‌هاي جداگانه كنار يكديگر عنوان كرد و افزود: در اين راستا ساخت 8 هزار مجتمع آموزشي روستايي نيز كليد خورده و ساخت آنها آغاز شده است.
نماينده مردم رودسر و املش نيز در اين مراسم با بيان اينكه به تمام طرح‌هاي مورد درخواست آموزش و پرورش در قانون پنجم توسعه كشور رسيدگي شده است، بيان داشت: ما در مجلس چيزي بيش از آنچه خواسته فرهنگيان بوده به تصويب رسانده‌ايم و حتي بودجه فرهنگيان را نيز افزايش داده‌ايم.
اسدالله عباسي افزود: از آنجا كه 150 نماينده در فراكسيون فرهنگيان مجلس حضور دارند ولي ما آنچه كه منافع فرهنگيان است را تصويب مي‌كنيم و از اين حيث فرهنگيان به‌هيچ عنوان نگران نباشند.
وي مهم‌ترين خواسته فرهنگيان را جذب يك نفر از خانواده فرهنگيان در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: بازگرداندن حق محروميت معلمان شهري املش، احداث استخر شنا، اختصاص سرانه بيشتر براي تجهيز مدارس به امكانات آموزشي و احداث خانه معلم در اين شهرستان از جمله خواسته‌هاي فرهنگيان است.
نماينده مردم رودسر و املش در مجلس، اجراي طرح بيمه طلايي براي فرهنگيان را اقدامي ارزشمند خواند و افزود: اين موضوع بايد در مجلس تقويت شود و موانعي كه در روند اين كار وجود دارد آسيب‌شناسي صورت گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.